La llengua de les estrelles:
Recursos per a dinamitzadors i educadors 
En aquesta secció trobareu tres blocs de recursos:
- El primer bloc consisteix en una unitat didàctica sobre "la llengua de les estrelles".
- El segon bloc consisteix en tres fitxes per a la construcció i ús d'estris per a l'observació del cel nocturn.
- El tercer bloc consisteix en deu vídeos explicatius especialment dirigits a dinamitzadors i educadors que vulguin aprendre com localitzar constel·lacions al cel, amb exercicis pràctics que podran traslladar després també a les aules o a les seves activitats de dinamització.
2. Fitxes per a la construcció i ús d'estris per a l'observació del cel nocturn
3. Vídeos explicatius
1. Estratègies de localització de constel·lacions (part 1)
En aquest primer vídeo, Lluc Mas, president de l'Institut Mallorquí de Ciències de l'Espai (IMCE), ens explica estratègies efectives a l'hora de localitzar constel·lacions que van un poc més enllà de la simple observació!
2. Estratègies de localització de constel·lacions (part 2)
En aquest segon vídeo, Lluc Mas ens ensenya estratègies efectives per a localitzar les constel·lacions a partir d'una sèrie de constel·lacions significatives.
3. Un rellotge en el cel
Els nostres avantpassats sabien que hi havia un rellotge en cel... En aquest segon vídeo, aprendràs com veure un rellotge en el cel a partir dels estels!
4. Un calendari?
En aquest tercer vídeo aprendràs com, a més d'un rellotge, també podem veure un calendari en el cel!
5. Astronomia a la cultura popular
El que hi ha de ciència, en concret d'astronomia, en les creences i els nostres refranys populars.
6. La durada del dia
En aquest vídeo, Lluc Mas ens explica l'increment de temps de claror, mes a mes, a través dels refranys populars de Mallorca.
7. És una cançó d'hivern?
Aquest vídeo planteja una tasca detectivesca... És aquesta cançó popular una cançó d'hivern o d'estiu? Com ho podem esbrinar?
8. Activitat 1: el "comptador d'estrelles"
Descobreix, en aquest vídeo, com fabricar un "comptador d'estrelles"!
Recurs didàctic:

9. Activitat 2: "la ballesta"
Aprèn a construir una ballesta! Aquest instrument va ser molt utilitzat pels navegants de l'Edat Mitjana i el Renaixement, per calcular l'altura de la Polar i el Sol durant les seves llargues travessies.
Recurs didàctic:

10. Activitat 3: l'observació de la Lluna
En Lluc ens proposa observar com va canviant la forma de la Lluna i la seva distància respecta del Sol i com emprar la ballesta per a poder mesurar la distància angular entre la Lluna i el Sol.
Recurs didàctic:

Amb el suport de:
